Werken aan jou branding via sociale media.

Uhm… Branding WTF is dat Lisanne? 

Branding is eigenlijk super simpel. Het is het neerzetten van een merk met de daarbijbehorende associatie. En hier kan sociale media ontzettend veel voor betekenen. 

Aankoopbeslissingen zijn eigenlijk nooit rationeel maar altijd op een gevoel gebaseerd. Je kunt dus stellen dat een merk een fictieve entiteit is die bepaalde eigenschappen bezit. 

Merken gebruiken hier een bepaalde strategie voor. Denk bijvoorbeeld aan de post van Bol. Altijd op de actuele situatie van de dag met een grote mate van humor. Of Mac Donalds, niet echt gezond maar wel maatschappelijk betrokken bij het Ronald Mac Donaldhuis. Beiden partijen spelen in op gevoel en zijn super herkenbaar. 
Het draait vooral om merk beleving en associatie.  

Branding zorgt er voor dat jou merk zich onderscheid van andere merken. Ben jij herkenbaar met de typische manier van posten? Of gebruik jij altijd dezelfde typische kleuren bij het posten van content? 

Het is namelijk belangrijk om consistent te zijn in de uitingen van jou merk op de sociale media profielen maar ook zeker op jou website. Zodat jouw post herkenbaar is en meteen gekoppeld aan jou merkt.

Zomaar iets posten kan, maar of dit ook echt bijdraagt een jou branding? Mmmm…. dat valt te betwijfelen. 

Ik ben benieuwd of jij bewust bezig bent met branding van jou merk op sociale media. Laat hieronder een berichtje achter 😄

Voorvertoning van afbeelding

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *